hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| توسعه و آبادانی بیشتر جزایر استان ضروری است

هرمزگان| توسعه و آبادانی بیشتر جزایر استان ضروری است

استاندار هرمزگان بر لزوم همکاری تمامی ارکان در استان از جمله نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف سال ۱۳۹۸ و رونق تولید تأکید کرد.

دکتر فریدون همتی ادامه داد: با توجه به تجاربی که در سال ۹۷ پیدا کردیم در حال حاضر شناخت کاملی نسبت به اقدامات دشمن داریم و بر این اساس باید تلاش کنیم که سال ۹۸ شرایط بسیار بهتری را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در کشور، بیان داشت: بارندگی‌های اخیر در کنار برکات فراوانی که به همراه داشت با خسارت‌های ناشی از سیل نیز مواجه بود که این امر نشان می‌دهد باید همواره اقدامات مناسبی را جهت آمادگی در برابر بحران و به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از حوادث داشته باشیم. همتی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز هم شورای مدیریت بحران و هم ستاد خدمات سفر در استان هرمزگان در آمادگی کامل بودند و همکاری و انسجام خوبی نیز در میان دستگاه‌های عضو شورای تأمین استان وجود داشت و بر این اساس خدمات مطلوبی به گردشگران و مردم استان ارائه شد. استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه گردشگری هرمزگان را باید به نقطه‌ای برسانیم که این استان پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر باشد، تصریح کرد: این امر نیاز به تلاش مضاعف مدیران و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی دارد و با رسیدن به این هدف شاهد تأثیرات بسیار مهم آن در اشتغال و اقتصاد استان خواهیم بود.

او گفت: کشور نیازمند مکان‌های گردشگری متنوع است و در هرمزگان این تنوع در سواحل و جزایر و سرزمین اصلی وجود دارد و نیاز است که تجهیزات و امکانات لازم را در آن‌ها ایجاد کنیم.

همتی به ظرفیت‌های گسترده در حوزه شیلات در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن ماهی در دریا و ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، ظرفیت‌های بسیار عمده در هرمزگان هستند که می‌توانند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی زنجیره عظیمی از اشتغال، صادرات و ارزآوری را برای هرمزگان به همراه داشته باشند.

او اضافه کرد: باید تلاش کنیم که طی دو سال آینده میزان تولید میگوی پرورشی در هرمزگان به ۱۰۰ هزار تن برسد و همچنین در بخش گلخانه‌ای نیز شاهد راه‌اندازی ۲۰۰۰ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در استان باشیم. استاندار هرمزگان بر لزوم همکاری تمامی ارکان در استان از جمله نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف سال ۱۳۹۸ و رونق تولید تأکید کرد و بیان داشت: در سال جاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و باید با کار و تلاش بیشتر، امید و نشاط بیشتری در میان مردم ایجاد کنیم. او گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در راستای برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم تلاش نمایند و محیط امنی را برای فعالیت همه در انتخابات فراهم کنند.

او با اشاره به اهمیت توسعه و عمران و آبادانی بیشتر جزایر استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: باید مشوق‌هایی را در نظر بگیریم تا افراد مختلف و سرمایه‌گذاران امکان ساختن واحدهای مسکونی در جزایر جهت توسعه و عمران بیشتر این مناطق را داشته باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری، بیان داشت: این همایش با حضور مهمانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تعدادی از مقامات ارشد کشور برگزار می‌شود و با چنین برنامه‌هایی می‌توانیم در سال ۹۸ گام‌های بزرگ و موفقی در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برداریم.

او با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت اضافه شدن ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا این هدف مهم تا سال ۹۹ محقق شود و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید در هرمزگان احداث شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد